söndag 18 januari 2009

Tunika till mig själv!


Äntligen har jag fått ändan ur och gjort något åt mig själv också som omväxlings skull. Min garderob är den som är tommast och det är jag som så gott som aldrig köper kläder åt mig själv ändå blir det alltid så att jag syr åt barnen. Det är roligast både att sy och att köpa åt dom men nu fick jag allt prioritera mig själv lite och jag blev riktigt nöjd över resultatet. Jag ritade av en favorittunika och använde som mönster. Tyget kommer från Jofotex och mudden från Furulunds. Fållning och att sy ett knytband återstår men det får nog bli till ett senare tillfälle då sambon är magsjuk och vildingarna är pigga och glada.


8 kommentarer:

Malin sa...

Mycket snygg tunika!!!!

GOBLIgobli sa...

SNYGGGG! Nästan så man skulle göra något liknande till sig själv, ett kanonsnyggt mönster var det.

Y sa...

jättesnygg! vilken passform du fick till!!

Maria sa...

Mycket fin tunika och ett kanonfint tyg också!
mariashemmapyssel.blogg.se

Doris_Assar sa...

Imponerande!!

Liza sa...

Jättesnygg! Både modellen och tyget.

Heimlaga sa...

Sitter jättefint,verkar det som!

Anonym sa...

Jättesnygg! Jag är också sugen på att sy något till mig själv.