söndag 4 januari 2009

Tryckknappspremiär!






Passade på att sy ett par dregglisar till gudsonen som kommer på besök i morgon. Provade en ny modell än den jag sydde sist. Fick ett mönster av en annan bloggare som var så snäll som mailade mig det men tyvärr så kommer jag inte på vem det var för tillfället men tack så jättemycket för mönstret.

Har aldrig slagit i tryckknappar förut så det var första gången, fick testa ett par gånger men till slut så blev det riktigt bra. Tyget kommer som vanligt från Jofotex och fleecen till baksidan kommer från Ohlssons.



Pösbyxorna som jag sydde igår satt jättebra på dock så fastnade lilla älsklingen för elefantbyxorna istället för de randiga som var tänkta till honom så det får väl bli ett par till honom också vid ett senare tillfälle. Paret som jag sydde igår ska till gudsonens storebror. Lyckades fånga lilla sjuklingen på bild iförda dom randiga byxorna. Beslagtog landskapsbyxorna som suttit på minst en dag för mycket då han passade på att bada mitt på dan, annars hade nog dom suttit på fortfarande inte dålig kritik det inte :-)
Har så mycket planer på vad jag vill sy men tyvärr så återstår nu bara två dagar på jullovet så jag lär väl inte hinna så mycket av det som jag skulle vilja. Bara att börja räkna ner till sportlovet fast då är jag ensam hemma med två barn så sådär värst mycket sytid blir det kanske inte då heller. Lika bra att försöka ta sig tid lite då och då med andra ord *funderar*.

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Pösbyxorna är verkligen snygga och de blev ännu bättre på "live-bilden".

MemLin sa...

Tackar! Dom är verkligen jättefina och kommer inte riktigt till sin rätt på bild. Dock upptäckte jag att nålarna på maskinen gjort så att det börjat bli hål längs sömmen så dom får nog bli lite avsmalade så fort jag fixat nya frächare nålar.

Bustråden sa...

fina byxor,roligt när barnen uppskattar kläderna!

Mimmi sa...

Du har en award att hämta!