fredag 30 januari 2009

Färgning av tyg och ny body!


Färgade ett lass med tyger för ett tag sedan och här ser ni nu resultatet, blev riktigt nöjd. På bilden ser det väldigt mörkt ut men det är betydligt ljusare än kaninerna, ska försöka lägga in en bild som jämförelse lite senare. Första bodyn efter det mönstret och jag blev till slut riktigt nöjd med resultatet. Vill dock beställa en Cp snarast då kanta är det värsta jag vet. Nackdelarna var att tanken från början var att även ärmarna skulle vara i uggletyget men jag min klant klippte ut två likadana ärmar (ja, jag vet att man inte ska pyssla efter läggdags) och vips så fanns det inget mer tyg kvar. Tyget till ärmarna gick i samma färgbad men var naturfärgat så slutresultatet blev inte exakt detsamma vilket stör mig. Allt som allt så blev det i alla fall ett gott resultat för ett träningsmoment. Lyckades tom tillräckligt bra med knapparna för att vara nöjd. Fler bodys kommer :-)


Mönstret kommer från Yrväder.


2 kommentarer:

Mimmi sa...

Jag har ett helt gäng ugglor som bara ligger och väntar på ett färgbad - jag kommer aldrig till skott att införskaffa färg och få till ett bad för dem. Dina bleb riktigt snygga iallafall och kanske kan göra så jag får en spark i baken.

En CP för kantning är "melodin", nu när jag väl har den så fattar jag inte varför jag dröjt så länge (kanske det beror på ekonomin ;-) ).

Super4kids blev jag lite nyfiken på - även detta är något som jag inte får gjort - att handla tyg utomlands. Fast som jag skrivit tidigare så är det kanske bra att inte släppa lös "shoppingdjä....en

MemLin sa...

Hehe, har fler färger liggandes men snart inget tyg att färga.

CP ligger ju lite högre i pris nu men det blir en sån ändå bara jag får ändan ur med beställningen.

Ja det finns ju helt klart nackdelar med att utbudet blir större :-D Vill shoppa lite från USA men det är betydligt krångligare tycker jag och kan om man har otur bli betydligt dyrare.