onsdag 21 januari 2009

18 januari 1994 och 21 januari 2002!


Trots att det inte har något som helst samband med innehållet i bloggen för övrigt så vill jag uppmärksamma 7-årsdagen av Fadimes död!
Jag kände henne inte mer än att vi sa hej till varandra då vi möttes. Vi gick i samma skola och jag var vän med hennes yngre syster. Trots att jag inte kände henne mer än så å tog jag hennes död hårt. Kan inte fatta att det gått så lång tid redan då det känns som att det var igår. Mitt första minne av Fadime var då jag började i sjuan, Fadime gick i nian och var väldigt söt och hade enormt långt och vackert hår som jag nog var lite avundsjuk på. Tycker att det är viktigt att uppmärksamma detta fortfarande så att det inte händer igen. Vet att det gått framåt otroligt mycket sedan dess men det är fortfarande en bit kvar. Några år innan den här händelesen hade jag en klasskamrat som blev utslängd och hotad av sin far under ungefär samma omständigheter. Soc kunde inget göra utan sa åt henne att gå hem igen då hon inte var myndig, som tur var fanns det kontakter runt henne som fixade skyddat boende mm och hon lever idag och mår bra. Hade den händelsen inträffat idag hade soc garanterat handlat annorlunda så det är väl positivt i alla fall.

18 Januari 1994: 15 år sedan jag var 15 år, gick i 9:an och blev av med min pappa . Tänk vad tiden går fort, nu har det gått lika lång tid sen han dog som jag hann spendera tid med honom.
Jaja, helt ot men ville i alla fall uppmärksamma båda datumen.

1 kommentar:

MammaMio sa...

Har det redan gått 7 år sedan Fadime gick bort... Helt otroligt vad tiden kan rusa iväg!! Kände henne inte alls, men blev i alla fall väldigt berörd av det hela. Tror nog många andra kände likadant.

Blev lite nyfiken på Din blogg när jag var inne på Din pres. via FL... ;-)

Kram kram