lördag 3 januari 2009

Pösbyxor!




Har haft ett randigt tyg liggandes sedan syfestivalen i våras men bara fått en mössa sydd av det. Älskar färgerna men har bara inte riktigt kommit på vad jag ska sy av det men igårkväll kom jag fram till att det skulle passa perfekt till ett par byxor så så fick det bli. Är egentligen inte så förtjust i att sy i randiga tyger men med lite nogrannhet så blev jag ändå rätt nöjd dock så klippte jag först ut två likadana delar till framstycken :-( *ska inte hålla på då man är trött*
Återstår att se hur dom passar när lillen vaknar imorgon bitti.










När jag ändå höll på passade jag på att sy ett par till en väninnas jämnåriga son. Funderade länge på vilket tyg jag skulle välja men så fick det bli gröna elefanter. Faktiskt första plagget för mig i gröna elefanter.

Börjar få upp tempot nu, dels börjar jag väl få in en viss rutin sen hjälper ju ol till den med. Nu är det bara en cp som saknas här hemma sen kan det gå undan ;-)

2 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättefina! Jobbigt med ränder, men det är så snyggt!

MemLin sa...

Tackar! Tyget var ändå relativt lätt att jobba med så det var helt klart värt det.