tisdag 18 augusti 2009

Stor djup sorg :-(


Idag kom den dan som jag bävat för i nästan åtta år. Min älskade lilla katt dog. Sambon hittade henne i sitt klädskåp när han kom hem. Jag hade fem katter men just den här katten betydde allt för mig och nu känns det så hopplöst och tungt. Hon spydde precis när vi skulle iväg till dagis med ungarna så efter att ha lämnat barnen sa jag till sambon att jag vill hem och kolla hur Nala mår (gör aldrig så annars). Hon hade inte spytt något mer så jag torkade upp spyorna gosade lite med henne och skulle sen gå till tåget. Såg alla andra katter förutom henne men då hon mådde bra alldeles nyss och jag hade bråttom till tåget så gick jag ändå. Vid halvtretiden sitter jag på möte med avstängt ljud på mobilen och ser att min kollegas mobil ringer och att det är min sambos nummer. Förstår att något har hänt och han berättar att han hittat Nala död. Får skjuts hem av min kollega som jag är mycket tacksam för. Resten av kvällen går åt till att försöka förstå och bestämma mig för om jag ska försöka ta reda på orsaken till hennes död eller inte.

Förstår att det kan låta löjligt med så stor sorg över ett djur men mitt liv är katterna. Lilla Nala föddes i mitt gamla rum hemma hos mamma och jag har haft henne sen födseln. Redan från start så var det hon och jag. Har fortfarande inte förstått det ännu!

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Djuren är ju ens bebisar de också så jag förstår verkligen din sorg.

Kram!

Anonym sa...

Kram. Nu behöver du en syhelg för att pigga upp dig, eller hur? :-)

Tiro sa...

Usch! Det är så tungt! När jag kommer hem så blir jag ledsen varje gång jag öppnar dörren och hon inte är där. Sänder en kram