fredag 7 augusti 2009

Påfyllning i grabbarnas garderob!

Jag började med det här inlägget redan i augusti men sedan så dog min älskade katt och jag kom av mig och inlägget blev liggandes. Slänger in det nu i alla fall även om det ser lite malplacerat ut med sommarkläder när det är alldeles vitt utanför fönstret och man börjar längta till julen.
























Upptäckte att det började bli lite magert med hela rena tröjor här i hemmet, det är visst en viss åtgång på sådant här. Det blev två tröjor i förlängd strl 98/104 så passar dom på båda pojkarna. Mönster: Från Yrväder






Tygerna känner dom flesta igen vid det här laget flodhästar från Jofotex och mitt traderafynd med katter på, mudd från S&S.









Lillgrabben var dessutom i stort behov av byxor så det bidde ett par sådana också. Längd anpassad för treåringars knän ;-)



Tyg: Turkos velour från S&S, Bomullsväv med Cars från tradera samt mudd från S&S.









När jag ändå höll på så sydde jag två par shorts till stora pojken som varit väldigt bestämd med att det skulle vara just shorts och inget annat. På bilden är dom redan använda och tvättade ett antal gånger därav skrynklorna.



Tyg: Lime interlock från Jnydesign samt dinosarier från The fabricfairy.
.






Bjuder på en bild på mina pojkar från deras första dagisdag efter sommarlovet. Det känns väldigt avlägset nu när gräsmattan är täckt av snö men det är ändå "bara" tre månader sedan.

Inga kommentarer: