fredag 7 augusti 2009

Dinosaurier, trollkarlar och lite kaniner...eller Tygfeér och Jny`design!



Fyra t-shirts färdigställda, två ska bli presenter den ena blev bara till av farten och den sista med dinosaurierna är till min minsting som valt ut tyget alldeles själv :-) Kanintröjorna är i strl 74/80 resp 80/86 och tygerna kommer från Jny`design samt mjukatyger, mudden köpte jag på syfestivalen men av vilka kommer jag ej ihåg. En av tröjorna är till min gudson men vilken av dom beror på vilken som passar bäst i strl.








Tyget till trollkarlströjan kommer från The fabricfairy. Den blå interlocken kommer från Jofotex och mudden kommer från S&S.







Även tyget till dinosarietröjan kommer från The fabricfairy och den underbara mudden från Jofotex (tyvärr är det bara en pyttepytte bit kvar nu :-().






Mönstren kommer från Yrväder (Trollkarlströjan) samt Åsa Lennartssons "Sy barnkläder av mjuka tyger"


Använde Cp`n till kantband och fållning. Testade avig bred tvillingsöm till fållen och gillade det så det blev samma söm till alla tröjorna.


Har fyra par kalsonger på g i tygerna från The fabricfairy men dom får hamna på bild vid ett annat tillfälle.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Fina tröjor!
Diggar dinosarietröjan allra bäst. Både snyggt tyg och snyggt sydd!

MemLin sa...

Tackar! Den är faktiskt min favorit också :-)