torsdag 6 augusti 2009







Blev ett litet avbrott med lite semesterresor ändå, vi kom ända till Dalarna samt Uddevalla ;-) Nu är vi tillbaka till verkligheten igen, i alla fall nästan. Sambon har börjat jobba och jag har nästan en vecka kvar. Har lyckats fått lite mer sytt också.

Först ut är en till "örngottströja" till mig själv men den här gången i något smalare och mer passande modell. Tyget är ett påslakan som jag hittat på loppis och mudden kommer från Ohlsson`s. Till halslinningen använde jag mig av Cp`n och till resten overlocken.
.

Sen har vi ännu mer till mamma :-) Redan när det rosa kanintyget från Jny`design damp ner i brevlådan ville jag göra något till mig själv av det. Direkt så blev det faktiskt en mössa som användes flitigt i vintras men nu blev det ett "riktigt" plagg. Mönstret kommer från en gammal tröja från Gina tricot och den var nog sydd i ribb för den här blev aningen för tight men den funkar. Helnöjd med passformen i övrigt och det kommer garanterat att bli fler.

2 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Riktigt snygga tröjor båda två. Örngottsmodellen passar inte på mig, den andra blev jag lite sugen på att härma för den är kanonfin :)

Doris_Assar sa...

Jättefin!!!