onsdag 22 oktober 2008

Elefanttröja + byxa till sonen









Var till Jofotex i slutet av augusti och köpte på mig lite elefanttyg i rött, gult och brunt. Den här tröjan är det första som jag sytt av tyget till mina egna barn. Tröjan är väldigt älskad och det är svårt att byta den då han haft den för länge. Det röda tyget köpte jag för 19kr metern och det är riktigt mjukt och gosigt. Mudd och sweatshirttyg från Ohlssons.

När tröjan var klar ville jag sy ett par matchande byxor till. Resultatet ser ni här bredvid. Dom är precis lika populära som tröjan. För att knyta ihop dom mer med tröjan så sydde jag på bakfickor i kanintyget. Jag tycker att det blev jättefint likaså sonen medan sambon liknar dom vid ett par pajasbyxor men men ingen som frågat honom ändå. Mormor gillade dressen starkt när hon var på Nickis här i stan, ett lekland med bollhav, klätterställningar mm. Trots att det var helg och fullt med folk var han lätt att se.




Inga kommentarer: