onsdag 22 oktober 2008

Första tröjan!

Första tröjan jag gav mig på att sy var en tröja i randigt e-slöjdstyg. Den höll på att gå mig på nerverna då ränderna inte gick att få helt raka. Mailade e-slöjd som sa att dom haft problem med en del tyger, skönt då var det inte jag som var knäpp. Ville ha tröjan klar nu så det var baar att fortsätta. Klippte ut ett nytt framstycke som var lite rakare och fortsatte. Mudd och halslinning är även de från e-slöjd. Mönstret är strl 90 från Sy till barnen av mjuka tyger. Tycker att modellen var aningen bred och kort så det blir till att ändra inför nästa gång. Annars blev jag ändå rätt nöjd till slut. Passade på att sy en mössa när jag ändå var igång och då var det lite lättare att mönsterpassa ränderna då det var mindre bitar.
Lägger med en bild av lillebror iförd tröja och mössan. Nappen och dregglet får ni med på köpet!

Inga kommentarer: