onsdag 22 oktober 2008

Kläder till en liten tjej!

Fick höra att vår gamla (hon är inte gammal men vi hyr inte av henne längre) hyresvärd fått barn. Vi måste ha flyttat därifrån ungefär samtidigt som hon blev gravid så vi visste ingenting förrän barnet redan var fött. Kände att jag gärna ville ge henne någonting så då passade jag på att sy ett set med tröja, byxa samt hätta. Velouren hade jag hittat på Ohlssons för 19kr metern och den verkar helt okej. Äppeltyget kommer från Stoff och stil. Fick aldrig chansen att se kläderna på då flickan var tvungen att växa på sig lite då hon fick dom, bättre det än för smått. Mudden i byxorna var dålig så det fick bli resårband i mudden. Blev nöjd speciellt med tanke på att det var första omlotttröjan jag gjort och första paret muddbyxor. På bilden är det min gamla docka i ca 4-6 månaders storlek som provar kläderna.

Inga kommentarer: