måndag 20 oktober 2008

Nattlampor till pojkarnas rum

Har sett på tradera att dom säljer lampor omklädda med gamla tyger och snubblade in på någons blogg där det beskrevs vad det var för lampa som användes och hur man gjorde så då kunde jag inte låta bli. Jag förenklade dock det hela lite grann. Jag klippte ut en tygbit efter orginalbilden som sitter på IKEA-lampan när man köper den. La till 1 cm i över och nederkanten och limmade sedan "sömsmånen", sprejade spraylim på lampa och tygbit och monterade sedan. Självklart blev det en del missar framförallt på första lampan som jag gjorde. Stör mig på att det syns lite grönt i ena hörnet från en annan bild på tyget som jag inte ville ha med så det blir nog till att göra om i framtiden.




Den andra lampan jag gjorde blev mycket bättre, enda nackdelen var väl att första kommentaren jag fick var "men jag vill ha en Nicke nyfiken lampa" *besviken barnröst*. Känns bra när man äntligen klippt i ett tyg som man stenhårt hållt fast vid och inte vågat klippa i tidigare. Nåja det blir nog att komplettera med en till lampa till senare.


2 kommentarer:

Carolas Bod sa...

Jättesöta lampor. Ska se att de vänjer sig vid Bambi också :-)

MemLin sa...

Tackar! Jodå, han gillar sin Bambilampa så det är lugnt men han har fortfarande inte släppt Nicke :-)