fredag 19 mars 2010

Mera bodysuits!


Jag spinner vidare på sommartemat. Testade att göra en bodysuit utan ärmar. Jag hade en jättetunn ribb hemma som jag köpt som stuv i Uddevalla nån gång för längesedan och den funkade perfekt till kantband. Den var tunn och gjorde det betydligt svårare att ha i kantbandapparaten, dessutom så var den väldigt kort så jag fick skarva den för att det skulle funka men slutresultatet blev jättebra med den. När det var dags för att sätta i knapparna gjorde jag en dundertabbe och satte i en knapp fel och den gick inte att ta bort igen så tyvärr knäpps den åt fel håll i grenen vilket syns på bilden. Hade en plan med den från början men nu får jag se hur jag gör.


+ Tyget återigen, hoppas att jag aldrig tröttnar på det.


- Att jag klantade mig med knapparna.

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Så sockersöt - helt underbart härligt tyg!!!!

Inte tror jag det är någon som märker att den knäpps "tvärtom" i grenen. Det är nog bara vi sömnadsnördar som tänker på sådana detaljer. ;-)

Jonglören sa...

Vilket himla härligt tyg du kommit över. Håller med om att det är knepigt när man ska kanta med något tunt. Höll på att tappa humöret helt häromdagen pga detta fenomen. Supersöt blev suiten!

GOBLIgobli sa...

Verkligen underbart tyg! Håller med Mimmi ang. knäppningen, vi nördar...! ;-) Jättesöt suit!
Undrar om din ribb är likadan som jag har i orange, den jag använt till filtar det senaste? Riktigt tunn och töjig som få men toppen till kantband. Och ja, något svårare att kanta med men det går.

Sandra R sa...

Hej!
Rossan från Familjeliv här. Vilka härliga tyger du syr i. :) Fina plagg blir det också. Önskar att jag kunde sy men så är det inte.
Ser att du har Kånkarong-bloggen i sidspalten. Det är en av mina gamla grannar från Sthlm.
Må så gott!

Jes sa...

Helt fantastisk!!! Tyget är ju helt super!!! mins att du visa det på våran LAL :) vilket kap du gjorde där :)

Thea sa...

Jättefin! Tyget är ju att dö för och modellen fick du till fantastiskt bra också!