tisdag 20 april 2010

Första plagget utomlands!


Inte så långt bort kanske men Norge är faktiskt ett annat land :-)

En gammal kompis till mig fick en dotter för en dryg vecka sedan. Redan när jag hörde att hon skulle få barn bestämde jag mig för att sy en liten välkommen till världen present. Visste att hon väntade en dotter så påskveckan ägnades bla åt presenten. Svårast med att sy åt andra som man inte längre umgås med är att veta vilka färger, mönster och stil som den andre gillar. Hoppas att jackan uppskattas och att den passar.

Mönster: Utgångspunkt ur Ottobre

Material: Moln från Jnydesign, mudd från S&S samt tunn fleece från Ohlssons stuvlåda.

4 kommentarer:

Gekko sa...

Är den fodrad med tunn fleece alltså? Snyggt!
Det där med annat land måste förresten vara en definitionsfråga ;-)

MemLin sa...

Japp, tunn fleece så det får inte bli allt för varmt nu bara :-)

Nej du ingen definitionsfråga, en gräns är en gräns ;-)

Jes sa...

Superfin jacka och jag är säkerpå att mamman gillar den :)

ella sa...

Jag hittade din blogg nu idag :) Och hittade då även detta :D
Jackan passade som du vet jätte bra! :) Färgerna var bra, storleken var bra till nu på hösten, och Tindra är jätte söt i den :)
Tack så mycket! Du är världens bästa! Kram