onsdag 17 mars 2010

Snart är sommaren här



...nästan i alla fall! Ett av dom bästa plaggen till min minsting hans första sommar var bodysuits med korta armar och korta ben. Inspirerad av bodysuiten som jag sydde efter Man mades mönster så ville jag även göra en sommarvariant. Testade kuvertringning den här gången och blev betydligt mer nöjd än med bodysarna som jag gjort tidigare. Höftade arm och benlängd men mätt mot sonens favoritplagg i strl 56 som hämtades från vinden för ändamålet så lyckades jag ganska bra ändå, armarna är något längre på min variant men inte mycket.

Tyger: Jny design och röd interlock från Jofotex till kantbanden.

Mönster: Modifierat Ottobre.

Det bästa med dom är att dom är så söta och jag blir glad bara av att titta på dom. Den ena ska till en mycket bra vän till mig som ska ha sitt första barn i sommar.

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Så söta!

De får mig att vilja sy smått också ;-)

Jes sa...

mitt favorit plagg när K va liten va oxå bodysuit, jag köpte flera stycken, Jag har ju sytt några till E oxå men de är för stora nu så de får ligga och vänta ett tag, men det blir fler i kortärm och ben till i sommar.
Dina blev verkligen super fina!!!!