fredag 5 mars 2010

Ett UFO har landat!


Jag trodde ärligt talat aldrig att den här jackan skulle bli klar. Läääääänge har den legat till sig, började sy den när jag precis köpt ol och det är nästan 1,5 år sedan nu. Det strulade lite för mig när jag skulle tänka till för att få den vändsydd och när jag väl klurat ut det kom jag till dragkedjan. Har sytt dragkedjor förut och det har gått bra men den här gången så drog jag mig så mycket för det att den bara blev liggandes. Fick syn på den nu ikväll och började fundera ppå om det skulle funka med plasttryckknappar istället och vips så var den ihopsydd och hade knappar :-O Nu kan jag inte förstå varför den legat nästan klar så länge men men ibland kanske sakerna behöver ligga till sig lite.




Positivt: Att den äntligen är klar!




Negativt: Att jag började sy den för så länge sedan att jag idag inte tycker att den är proffsigt sydd då jag faktiskt blivit så mycket bättre på att sy under den här tiden (kanske skulle stått under positivt istället).


Att den legat till sig så länge samt att den är fodrad med billigaste och troligen sämsta fleecen eftersom att det bara skulle vara ett test.




Mönster: Sy till barnen 0-4 år

1 kommentar:

Mimmi sa...

Härligt att se den klar! Smart med tryckknappar - enkelt och snabbt ;-)