fredag 13 januari 2012




Jag råkade hoppa på en sambeställning från Michas här i höstas och det här är första plagget ut av tyghögen. Den gula färgen och dom röda svamparna var ännu finare än jag trott så det kliade verkligen med att klippa i tyget. Nu var det så mycket att göra innan jul så tygerna låg och bokstavligen retades med mig innan jag efter jul fick lite tid över. Av någon anledning fick jag för mig att jag ville ha en omlottbody trots att dottern nu drar mellan 74/80. Jag tycker att dom blir så fina i halsen så n sån fick det bli. Använde mig av Ottobres mönster strl 74 på bredden och 80 på längden. När bodyn var klar kom jag på att dom inte hade några röda byxor kvar i rätt storlek så då knåpade jag ihop ett par i strl 74/80. Dom flesta kläder som jag sytt har inte varit riktade till något speciellt av barnen men just det här settet syddes till dottern. Dom har helt olika färger, dottern är blåögd och lite ljusare och sonen är brunögd och har en lite annan hudton så dom passar väldigt olika i olika färger. Får se om jag kan få in en livebild senare, dottern var svår att fota så det får bli en på enbart bodyn istället. Byxorna ligger redan i tvättmaskinen :-)



Tyg: Michas och röd interlock till kantbanden från Jny´design. Mudden är från S&S och velouren kommer från Jofotex.



Mönster: Mönstret till bodyn kommer från Ottobre och byxorna är usrprungligen från NyfiQen men förstorat upp till strl 74.

Inga kommentarer: