måndag 26 december 2011

Sjukt nöjd med mitt evighetsprojekt.



På en syträff för några år sedan (ja ni läste rätt, det är vad man kan kalla ett ufo ;-)) påbörjade jag denna tröjan. Jag hann inte klart med den utan hade bandkantning och fållen kvar och hemma blev den liggandes. Först hade jag inte svart tråd, sen inhandlades det och det fållades men då saknade jag svart mudd. Ja sådär höll det på. Planen med tröjan var klar redan från början och för att kunna fästa trycket behövdes den dessutom förtvättas vilket även det gjordes. Till slut låg tröjan färdigsydd och tvättad i syrummet och bara väntade på att trycket skulle dit. Eftersom att tröjan nu tog sån tid så istället för att bli födelsedagspresent till en 6-åring så blev det nu julklapp till lillebror som vid det här laget hunnit bli 5,5 år. Ibland blir även små saker stora hinder men nu har jag övervunnit dom också även om det verkligen tog tid. När man ser sonens förtjusning över tröjan så är blir man bara ännu nöjdare över att den blev klar. Han fullkomligt älskar den och det är inte utan att storebror är lite avundsjuk.


Tyg: Röd trikå från Tygcentrum i Uppsala och svart mudd från Stoff och stil.

Trycket kommer från Michas

Mönster: Ottobre

2 kommentarer:

Sandra sa...

Snygg tröja!

Vilken tur att du hade någon som fortfarande kan ha den fast det drog ut på tiden =)

Anonym sa...

Den blev verkligen supersnygg. Och vad skönt att få avsluta ett ufo också.