tisdag 31 januari 2012

Fredagsnöje!

Jag hade ett litet syrace en fredagskväll för några veckor sedan. Hade en beställning på två filtar som ska gå till ett tvillingpar som väntas födas inom en mycket snar framtid. När jag blev klar med filtarna var inte klockan så mycket alla i familjen sov så jag körde på ;-) Det hann bli en klänning och fyra par tights. När jag sen var klar var nog klockan närmare tre på natten istället men kul var det och jag kom upp dan efter.

Filtarna var först tänkt att vara i Znoks ugglor men jag fick inte tag i tillräcklig mängd i båda färgställningarna och när beställarna fått se landskapstyget istället så föll dom för det och vi la ner sökandet efter er ugglor. Filtarna fick baksida i orange och röd velour och båda fick bruna kantband. Älskar landskapstyget och det är så kul att sy i det, den här gången blev det jersey då min bit interlock endast skulle räckt till en filt.

Klänningen är tänkt att passa till en bodysuit i trolltyg från Michas (blogginlägg kommer senare) och svampbodyn i ett tidigare inlägg. Mönstret har jag ritat helt själv den här gången men idén med omlott i halsen kommer från Kokalal/Blomma åker vagn. En helt suverän lösning!

Ja byxorna, inte så mycket att orda om, tyg från Jny design och Strömming. Mönstret kommer från Medom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt när det flyter!

od Andulky sa...

Så jättefint! Snyggt med det röda till landskapstyget!