onsdag 18 januari 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig!



Länge länge har jag tyckt att det varit dags för en ny mössa åt mellankillen men han har hållt sig fast vid sin gröna flodhästmössa och tyckt att den är bra för den håller också öronen varma. Så igår morse när vi gick till föskolan kläckte han ur sig att han ville ha en ny tuffare mössa. När jag försökte få ut lite mer detaljerat vad som gjorde en mössa tuff fick jag bara till svar att det går inte att köpa sånt tyg och så ville han inte förklara mer. Han ville med andra ord att vi skulle köpa en mössa. Nu gav jag mig ändå inte utan plockade fram ett fint tyg med t-rex dinosaurier på och hävdade att det var ju tufft men han var inte så imponerad. Nästa steg var att ta fram lite stryka på märken som jag har liggandes och försöka få honom att välja ett enfärgat eller mönstrat tyg utan figurer. Han var med på noterna och valde ett randigt tyg och ett märke med testen Star wars (underligt nog inget av märkena som föreställer någon figur). När dom stora pojkarna åkte på träning på kvällen sydde jag ihop mössan så att den var klar när dom kom hem. Av någon anledning förväntade jag mig en nöjd gosse som skulle vara stolt över sin nya tuffare mössa. När sonen kom hem, fick syn på mössan och utbrister "Jag vill inte ha en randig mössa" blev jag något förvånad. Sa något i stil med att det är ju du som valt men fick tillbaka " Nej, jag tror att du har valt det där". Jaja, lika spännande varje gång med mellankillen. Han är med men ändå inte ;-) Återstår att se om man får på honom mössan. Eftersom att samma herre inte vill ha overall eller jackan uppdragen i halsen fick det även bli en halsduk till.





1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, de är roliga de små. Det vänder snabbt. Men det innebär ju att han när som helst också kan börja älska nya mössan. :-)