fredag 10 juli 2009

Moln både inne och ute!


Regnet fortsätter att ösa ner men vad gör det när man kan sitta inne och sy eller pyssla med annat. Båda grabbarna har fått varsin molntröja, de har valt färg och kantband själva. Äldsta sonen valde cerise molntyg till halslinningen och det funkar sådär på den modellen men det får gå. Ärmarna fållade jag bara med avig tvillingsöm på Cp`n. Mönstret kommer från Yrväder och är en förstorad 98/104. Den fina skapelsen han har på huvudet har han knåpat ihop själv på sin egen lilla symaskin, mönstret är hans egna ;-)

Minstingens tröja är kantad med det turkosa molntyget (jag hade valt enfärgat turkos men vad gör man inte) och raglansömmarna samt fållen är gjord med avig bred tvillingsöm på Cp`n. Mönstret är en förlängd strl 90 från Sy barnkläder av mjuka tyger. Passade på att sy in molnknickersen från tidigare också, tog bort 4 cm från varje sida men nu sitter dom perfekt!
Passar på att slänga in en bild på vår nya tv-bänk till vardagsrummet också. Vi har inte haft någon riktig tv-bänk förut utan det har varit andra bokhyllor eller konstellationer men nu ville jag ha något snyggare. Min mamma har tidigare erbjudit mig två riktigt gamla tv-bänkar men jag har snällt tackat nej men man kan ju alltid ändra sig. Bänken var vit med svarta skjutdörrar och väldigt mycket 80-tal men med lite makeover så blev den helt okej. Samma tapet som på motsatta väggen. Någon färg har fortfarande inte kommit upp då vi inte kan enas om vi ska ta den ljusa eller mörka nyansen av egentligen samma färg :-)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Fina de är!

Ger man sig på att fråga sina barn hur de vill ha sina kläder ska man vara beredd på vad som helst =)

MemLin sa...

Tackar!

O ja, äldsta sonen har även beställt ett par matchande (med det menas samma tyg) shorts till sin molntröja men jag drar ut på det ett tag så får vi se om han ändrar sig men jag tvivlar på det :-)

Mimmi sa...

Härliga molntröjor och söta grabbar!

TV-bänken blev kanon med den "make-over" och tapeten är bara ursnygg! Ibland är det inte så lätt att enas när man skall göra om. Hos oss har vi en ständig kamp över hur det skall både göras (båda i byggbranchen) och hur det skall se ut.