lördag 21 mars 2009

Bara att inse ...






Ja tyvärr så är det väl bara att inse att vi behöver en ny kamera. Den vi har har länge varit på upphällningen men nu verkar den gett upp helt. Lägger in några bilder ändå bara för att visa att jag faktiskt fått lite sytt ändå även om det inte syns så bra på bilderna.






Har i helgen fått klar en hoddie med tillhörande byxor som passar perfekt till flodiströjan som jag sydde för ett tag sedan. Är grymt nöjd med setet. Byxorna är nästan egenknåpat mönster och hoddien är omgjord sedan sist b.l.a så har jag gjort huvan betydligt mindre. Kantbandet och fållen är sytt på cover pron, tyvärr blev det hoppstygn på två ställen där det var som tjockast så det har jag försökt fästa för hand. Fållen är inte perfekt i hörnen men jag tycker att det blev helt okej och är nöjd med resultatet i alla fall.






Har fått några dregglisar sydda en del med fleece baksida, en del med baksida i velour och några har endast trikå på baksidan. Några vändsydda och några overlockade. Inte så mycket att orda om.

2 kommentarer:

MemLin sa...

Tack! Känner mig riktigt nöjd med det för en gångs skull :-)

Doris_Assar sa...

Va mycket fint du sytt på sistone! Men jag håller med, du behöver en ny kamera :-D