söndag 8 mars 2009

Jag är kär!!!!!!!!



Ja jag är helt kär i detta tyg, det är så underbart! Snyggt, mjukt och ja bara helt underbart. Fyndade (ja, det räknas som fynd trots priset) det på tradera nyligen. Hade samma tyg fast i annan färgställning på ett nattlinne när jag var liten. Kommer garanterat bli en hel del plagg i tyget framöver. Glad att sonen är lika förtjust i det och uppskattar sin tröja :-)


Ville ha en tight tröja så jag mätte på sonen och tog ett mönster ur Sy till barnen av mjuka tyger, strl 80 på bredden och strl 110 på längden. Den sitter perfekt på honom. Testade att sy täcksöm över raglanskärningen och det blev väl sådär men helt okej ändå, mönstret döljer en hel del misstag. Tyg: Fyndat på tradera, mudd till kantband: Stoff och stil


Positivt: Att jag vann auktionen


Negativt: Möjligtvis att jag hade så bråttom att tyget inte är tvättat innan sömnad.


Bjuder på en livebild på sjuk trött son!




4 kommentarer:

Krimskrams sa...

Helt underbart tyg! Jag förstår att du är kär. Passade jättefint på sonen din :-)

Thea sa...

Ja, det var verkligen ett kanontyg! Fattar helt klart att du är förälskad i det - det är jag också! Grattis!

Lallis/Helene sa...

Underbart tyg! Och jättefin tröja du gjort av det!

Anna Mustonen sa...

Åh gudars skymning vilket tyg!!!