söndag 19 april 2009

Bloggtorka!










Det har visst varit bloggtorka på sista tiden men lite har jag lyckats sy i alla fall. Kameran har inte riktigt gett upp ännu, den ryckte upp sig så att jag fick möjligheten att göra ett nytt inlägg. Denna helg har den blivit så mycket som ett bäddset till en liten dam som fyllde tre (tyvärr kom det aldrig med på bild) och en mössa!!!!!!! Jaja, har fullt upp med annat så sömnaden är tyvärr inte prioriterad just nu. Blev nöjd med mössan men storleken blev tyvärr lite liten.











Förra veckan sydde jag ett helt gäng med muddisar samt en igelkottetröja som jag blev löjligt nöjd med. Hade tänkt ha den till försäljning men vi får se, minstingen föll för den. Jag hade egentligen klippt ut en till i brunt och blått till honom men den får väl säljas istället då.











Lite mer byxor har det också blivit, bla ett par i limefärgad velour, har fyra par till tillklippta men saknar mudd till dom. Dom tre sista paren är mitt bidrag till att försöka göra av med småslattar i tyggarderoben. Storlekarna är 62/68 så det är inget för mina barn men vad skönt att minska småslattarna i syrummet och istället ha färdiga plagg :-)








Sist men inte minst så har vi sonens absoluta favorit, Star wars tröjan. Han hittade själv stuvbiten då vi var på Ohlssons och blev eld och lågor och bad så snällt om att få köpa den. Mamma kunde självklart inte neka sonen! Han är supernöjd med tröjan och vill knappt ta av den för tvätt ens.

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Oj, så mycket fint! Förstår om sonen blev såld på den cerica/turkosa kombon för det blev jag också :-D

Lycka till på marknaden!

MemLin sa...

Tackar! Ja jag blev helt kär i kombinationen jag med. Vet inte vad som hänt med mig, jag som alltid älskat brunt, gult, oranget mm köpte sist cerise, turkos och limefärgade tyger :-)

GOBLIgobli sa...

Vilken produktivitet! =) Och star wars!! Det måste jag också ha för det är the shit här hemma.