lördag 29 januari 2011

Slutresultat nr 1


Jag har massor av ideér i huvudet på hur jag kan variera grundmönstret på amningsklänningen men kan konstatera att jag inte har tiden till att få det gjort. För att få åtminstonet ett plagg klart körde jag på det säkra kortet att köra rakt av från mönstret. Tråkigt men nu har jag ett färdigt plagg. Det tog två dagar att få klart trots enkel sömnad men avbrott för amning, gnäll, magont etc etc tog sin tid. Ändå måste jag nämna att sambon både tog ut bebbarna på promenader och försökte underhålla dom i soffan under tiden.

Mönster: Klänning: Utifrån en Me an i tunika som jag har som favorit.

Material: Velour från Swelogent, vit interlock från Jny design.

Sämst just nu: Att jag inte hinner verkställa alla ideér jag har och att det känns som att allt blir ihophafsat för att få ett färdigt resultat istället för att ta den tid det tar och bli riktigt riktigt nöjd med det jag gör.

2 kommentarer:

Liza sa...

Fin! Hittade du den där finska/norska? bloggen som hade mycket amningsplagg och vuxenkläder?

MemLin sa...

Nej, kan inte hitta den och inte kommer jag ihåg hur jag slank in på den heller :-( Surt som attan, var så säker på att jag lagt den som mina favoriter men icke. Börjar närma sig nu :-)