måndag 17 januari 2011

Prototyp amningsklänning del 2


Trots att jag valde flecee till prototypen just för att slippa fållning och kantning så kunde jag inte hålla mig utan det blev vita kantband på. Ska försöka få till insnitt i bak för bättre passform men bortsett från det så är jag helnöjd och även prototypen går faktiskt att använda. Tror att fleceen kommer att noppa väldigt men den funkar in till stan i morgon och sedan som hemmaplagg. Insnitten och sedan blir det att sätta saxen i riktiga tygen istället...

4 kommentarer:

Åsa sa...

Klart du ska vara nöjd! Den är ju jättefin!
/Åsa

Thea sa...

Å, den ser verkligen jättefin ut! Vad duktig du är!

Anonym sa...

Jättefin ju! Låter mysigt med fleese. Verkligen bra jobbat. Jag har inga tvillingar att skylla på, ändå hinner jag inte sy något till mig själv. :-)

KlaramedK sa...

Finfin, är nog vad jag skulle behöva till sommaren! hur har du konstruerat mönstret?!