söndag 28 februari 2010

Troll, troll och mera troll...




Kunde inte motstå trollvelouren från mjuka tyger utan köpte på mig en meter av vardera färg. Jag hade ingen direkt plan med tyget när jag köpte det (som vanligt) men barnen föll snabbt för varsin färg av tyget. Då min ork var lite dålig under jullovet så fick det bli något enkelt till att börja med så samma dag som tyget kom så sydde vi (barnen och jag) ihop varsitt par byxor åt pojkarna.







När jag var på syträffen här i februari så ritade jag av ett mönster på bodysuit av snälla [Man][Made] som jag sedan testade när jag kommit hem. Dressen är sydd i strl 56 och jag blev riktigt nöjd med den trots att det var första försöket. Jag ville ha bruna knappar till och har precis fått hem min kampress som det följde med lite bruna plastknappar till så det fick bli sånna. Hade först tänkt beställa bruna ringmetallknappar från USA men kunde inte hålla mig ;-)

1 kommentar:

Jes sa...

Va snygg den blev :) va fint det va med trolltyg :)