söndag 28 februari 2010

Mera mjukisar!





Märks det att jag har sportlov ;-) Det var längesedan inläggen kom så tätt men det är bara att passa på så länge orken och humöret räcker till...


En dag under jullovet var min 5,5-åring väldigt uttråkad och temperaturen ute var aningen för låg för utelek så det gällde att sysselsätta honom. Vi kom gemensamt fram till att vi skulle sy något tillsammans då det är en av hans favoritsysselsättningar. Han valde tyg och jag bestämde vad. Mitt val föll på mjuka byxor då han växt ur det mesta och det är något som behövs här hemma för att ha under overallen. Hans val föll på turkos stjärnvelour för att matcha hans nya Star wars t-shirt som han fått. Sagt och gjort vi började med att rita mönster, klippa ur, nåla och sy. När vi kom till mudd i bensluten hade han ledsnat så det fick jag göra själv. När det var dags för linningen var han tillbaka igen och nånstans blev det fel för mittsömmen bak hamnade utåt. Orkade inte bry mig om det utan det får vara som det är, ungen är stolt som en tupp över sina byxor och det är det viktigaste.










När jag skrev om syträffen här nedan glömde jag bort att jag faktiskt hann med ett par byxor på fredags eftermiddagen också. Ett par pösbyxor till minstingen. Byxorna sitter jättefint på och jag gillar kombinationen gult-brunt men jag stör mig på att det känns som att det saknas en stjärna på bildens vänstra ben ungefär vid grensömmen.

Inga kommentarer: