söndag 8 november 2009

Tunika till mig själv och ny kompis :-)




Jag lever fortfarande även om man inte kan tro det med tanke på bloggandet senaste månaden (drygt ;-)). Jag ligger efter rejält med bloggandet även om jag inte haft någon sylust sista tiden. Sydde en del under syträffen tidigare i höstas som jag inte "hunnit" blogga om än. Just nu försöker jag hinna med att sy lite inför en eventuell julmarknad, får se hur det går. Nu idag har jag lyckades få ihop en body som dock inte blev helt lyckad samt en tunika till muig själv som jag blev mer nöjd med. Bodyn sydde jag av uggletyget och trots att jag använde stretchnålar så gick det maskor i tyget. Andra problemet var att jag måste gjort något fel när jag la fram och bakstycke omlott för den blev lite för vid i halsen. Ska försöka göra om det vid lämpligt tillfälle men fram tills dess lär den hamna i ufo-högen trots knappar i grenen och allt. Tunikan har jag gått och funderat på länge men inte tagit tag i. Idag fick det bli av oavsett om det skulle bli bra eller inte, ibland måste man våga och bara testa även om man inte är helt klar med hur man vill ha det. Blev nöjd, eventuellt skulle den varit en aning mer urringad och ngt kortare men ska använda den först så får jag se hur det känns först. Tyget inhandlades på Jofotex i höstas (förra året :-D), mudden kommer från min lokala tyglangare.




Ny kompis var det också ja! Ibland har man flyt, är så nöjd och glad över den :-) Fick den av en kollega och egentligen kom den i min ägo av en ren slump. Fick den helt gratis. Den är inställbar och allt så nu är den inställd på mina mått. Sambon var impad av rattarna för att ställa in måtten och tyckte nog att det vore trevligt om även orginalet haft rattar för att ställa in åtminstonet det övre måttet :-D

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Underbar härlig tunika! Själv har jag inte fått "tummen ur" att klippa några kläder till mig själv trots att jag har mönster efter syträffen.

Grattis till kompisen! Du är lycklig du som har en ;-)

MemLin sa...

Tackar! Använde mig inte av ngt mönster utan modifierade örngottsmodellen något. Den sitter riktigt bra på men blev inte så urringad som det var tänkt, cp`n drog ihop tyget en del.

Ja, jag är riktigt lycklig som fick den men är ändå lite avis på dina barnmodeller fortfarande ;-)

GOBLIgobli sa...

Ja gud, kläder till en själv... Du är ju en hejare på det och snyggt blir det också!

Och se karlar, hehe...! ;-)