fredag 13 november 2009

Bodysar!




Försöker knåpa ihop tre bodysar som jag har utklippta men vet inte riktigt hur resultatet blir. Har bara mönstret men ingen beskrivning så jag är inte helt säker på att jag inte missat ngt. Är rädd för att den ska vara för tight i halsen. Den ser onekligen lite liten ut och själva bodyn ser lite fyrkantig ut när den ligger platt på bordet. Har provat på sonens docka men den är trots allt inte riktigt jämförbar med ett riktigt barn.
Mönstret kommer från Ottobre och tyget från Jofotex.

3 kommentarer:

Liza sa...

den ser rätt ut, även om halsen ser liten ut. men flärpen från bakstycket ska ligga mitt på ärmen. har du kantbandat halsen och ej lagt på sömsmån, för båda dom felen gjorde jag första gången jag gjorde denna och då blev halsen på tok för liten.

MemLin sa...

Ingen sömsmån är tillagd i halsen men flärpen ligger ungefär mitt på framdelen av ärmen, dock inte mitt på då axelmarkeringen är där (om jag förstått rätt). Tackar för tipsen!

Anonym sa...

Jag tycker halsen ser helt rätt ut. Ser ut som när jag syr. :-)