söndag 10 maj 2009

Sytt till mig själv!


Hade planerat att sy dekorsömmar på en rad blivande tröjor och klänningar men Cover proon strulade så jag ledsnade och gav upp. Istället tog jag mig tid att sy en "örngottströja" som jag sett i någons blogg (kommer tyvärr inte på vems för tillfället). Hade dock inget örngott som var tillräckligt brett och som hade fint mönster så det blev en bit av ett påslakan istället men fortfarande samma princip. Blev riktigt nöjd. Det är första gången jag vågat mig på något sådant till mig själv helt utan mönster :-) Tyvärr visar inte bilden hur fin den blev då min late sambo inte orkade resa sig upp då han tog bilden så vinkeln är tokig. Lyckades få till rynkning precis mitt fram i urringningen och det gjorde mycket för slutresultatet. Fler tröjor lär det bli.
Tyg: Gammalt påslakan från en loppis samt mudd från Jofotex.
Positivt: Att jag blev så nöjd och att jag lyckades på första försöket!
Negativt: Att jag valde en bit som kanske var lite väl tunn på sina ställen, hoppas att den håller ändå!
Så nu har jag kommit på vilka som inspirerat mig, Solig och Karin pysslar har båda sytt fina örngottströjor som dom visat i sina bloggar.

7 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Åh den är jättefin, jag gillar modellen och färgerna väldigt mycket :)

Kånkarong sa...

Härliga färger och roligt med något till sig själv!

Linda sa...

usch för lata karlar. min är likadan. härliga färger på toppen :-)

Agneta sa...

Wow, supersnygg! Håller med om att rynkningen liksom gjorde pricken över i-et.
Jag har också sett örngottströjan någonstans och blivit lite sugen, men jag kommer inte heller ihåg var.

MemLin sa...

Tackar! Hade den på mig till jobbet idag och kände mig jättefin :-) Sen var det ju inte en nackdel att den var så skön dessutom. Väl tvättade bomullstyger går inte av för hackor!

Pernilla sa...

den blev superfin med riktigt läckra färger!

Krimskrams sa...

Åh så fin! Jag blir riktigt inspirerad :-)