söndag 24 maj 2009

Mer "massproduktion"!




Var till stan en dag och hittade en jättefin blommig stuv på Ohlssons som jag bara var tvungen att ha. Visste inte vad jag skulle ha det till men det slutade med tre klänningar. Den tredje räckte inte mudden till så den kommer på bild senare. Storlekarna är nog ca 104 och 98.





Blev lite småslattar kvar då jag sydde tröjorna så dom var jag ju tvungen att ta tillvara. Resultatet blev tre små hjälmmössor. De minsta är i strl 50-56 och den större är 3-6 månader eller något sådant!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Förstår att "ha-begäret" satte in när du fick se det blommiga tyget, det var ju toppenfint!

Sedan tycker jag dina hättor blev hur fina som helst. Så coolt med stjärnan i sidan.

Hmmm, jag vill sy "mindre" saker till min marknadskollektion såsom hattar, hättor, mössor, dregglisar mm. Efter alla sömnad till förra marknaden så har jag nog inte ork med detta till nästa helg. Det får bli till höstens marknader istället. Ge mig en spark i baken ;-)

Anonym sa...

Jättefina klänningar, härligt somriga.