söndag 14 december 2008

Lugnt på syfronten men full rulle med syrum :-)

Blir inte mycket sytt för tillfället. Har haft sjuka barn i omgångar i snart tre veckor nu och massvis att göra på jobbet såhär inför terminslut som att det inte vore nog med det så har vi dessutom börjat avgränsa vardagsrummet för att göra ett syrum åt mig. Är så glad att jag ska få en så stor yta till min hobby och att sambon glatt ger yta från vardagsrummet för ändamålet. I gengäld väntar han sig att slippa alla tygslattar överallt i huset, alla tyghögar på kökssoffan, bordet mm samt alla symaskiner på köksbordet, köksgolvet mm. Mitt nyinköp av maskin *läs monster* ställde lite högre krav på ytrymme, dels är den stor men framförallt så är den tung och inte något man gärna lyfter upp och ner från köksbordet vid varje måltid. Vi har redan kommit långt så till helgen kanske vi är klara och jag kan flytta in :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad kul för dig! Jag har visserligen ett syrum, men jag får inte plats. Jag måste ha ett större.