söndag 14 december 2008

Nyfödingpresent!

Ljuva, ljuva moln! Bestämde mig för att sy en present till en arbetskamrat som efter mycket om och men blivit pappa. Funderade länge på vad jag skulle göra men ganska snabbt bestämde jag mig för en filt i molntyget med ett broderi på. Jag är ju lite emot det här med könsfärger så jag ville göra den hyfsat neutral. Valet föll på det gråa molntyget designat av Gunilla Axen med vit fleecebaksida så att filten får ett lite vintrigt utseende. Broderiet fick bli ljust rosa. Passade på att sy en napphållare när jag ändå var i farten. Blev riktigt nöjd över resultatet enda som gick snett var att filten blev 1 dm kortare än jag tänkt mig *man ska inte sy när man är trött*. Jaja den blev ca 70*75cm så det är okej i alla fall! Hoppas bara att lilla damen gillar den :-)

Inga kommentarer: