torsdag 31 januari 2013

Tufft med spets!

Har länge haft dom här byxorna i tanken men inte fått tummen ur men nu så. Jag gillar kombinationen att dom är söta och gulliga med spetsen men samtidigt gör modellen dom till lite tuffare.
Jag har haft ett tunnt fint jeanstyg liggandes som jag nu använde, spetsen hade jag också hemma. Mönstret är med utgångspunkt från ett par byxor sydda av Kokalals byxmönster, tror att hon ritat det själv. Eftersom att jag aldrig sytt med fickpåse tidigare fick jag för mig att testa det. Jag använde mitt eget huvud så om jag gjort som man ska eller inte vet jag inte men det ser bra ut och fungerar. Byxorna blev lite vida på min smalis trots att jag tog in dom lite men hon har att växa i. När jag dagen efter ville ta på dottern byxorna bara för att vara hemma bad maken om att dom kunde få vara finbyxor och det är ett gott betyg från honom. Jag är nöjd, maken är nöjd, dottern är lite si så där men det kan variera från dag till dag och om inte annat så använder troligtvis sonen dom gladeligen.

2 kommentarer:

Ugglan sa...

Läckra brallor! Och tack för inlägget på min sida. Är så trött på krånglande maskiner så jag kan kräkas. Men det verkar som om du inte har det problemet iallafall, allting ser väldigt välsytt ut.

Vad har du för maskiner och är du nöjd med valen?

Viktoria sa...

Jättesnygga!