tisdag 10 april 2012

Triss i singoallor!

Som jag skrev i inlägget före så blev det singoallapremiär för mig under syträffen och dom här tre blev resultatet. Dom två längst fram går till lillasyster och den längst bak i Jofotex elefanter går till kusinen. Det var riktigt kul att sy dom och jag tror att lillasyster var riktigt nöjd i sin allra första riktigt långa klänning här på påskafton. Favoriten blev helt klart den blommiga frottéklänningen. Försökte få en bra bild på småttingarna iklädda sina fina nya kläder men när det är svårt att få en bra bild på en bebis är två helt omöjligt! Ska se om jag kan få en bild vid ett senare tillfälle.

3 kommentarer:

Thea sa...

Jättefina! Ja, att få barnen att fastna på bild är inte det lättaste.

Annikwa sa...

Superfina! Vad har du använt för mönster? Man blir ju sugen på att sy något lika fint själv :)

MemLin sa...

Annika: Tack! Jag fick låna NyfiQens egenritade mönster så har tyvärr inget tips. Är själv på jakt efter ett bra mönster att använda mig av i fler storlekar. Tror att det ska finnas ett i Welinders bok.