torsdag 12 april 2012

Present till en nyföding!

När jag pluggade umgicks jag med en vän som delade mitt syintresse. Vi förfestade och sydde varsitt (oftast väldigt glittrigt) linne att sedan gå ut i. Resultatet varierade väl rätt mycket men några har jag fortfarande kvar även om jag starkt tvivlar på att jag någonsin kommer komma i dom igen.
Nu till saken. Min kära vän har gått i väntans tider och eftersom att jag visste vilket tyg jag ville sy av till hennes kommande bebis så sydde jag innan hon fått sin bebis. Nu föddes för några veckor sedan en liten (men relativt stor) son. Kläderna är i strl 50 men utifrån Ottobre mönster så förhoppningsvis är dom närmare 56 istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev med elefanttyget. Vilken mysig historia med era syförfester.

MemLin sa...

Ja, önskar att jag köpt mer av det! Syförfesterna var en sån där liten detalj som jag glömt bort men kul när det poppade upp i minnet när jag skulle skriva blogginlägget :-)