tisdag 4 oktober 2011

Snurrigt värre...











Ja snurrigt värre gäller nog inte bara småttingarnas nya bodys tyvärr. Förra fredagen hade ungarna studiedag men min son fick vara hemma två fredagar på raken då jag tog ut studiedan en vecka i förskott också :-D Snurrigare mamma får man nog leta efter och ändå tycker jag att det blivit bättre. Dom här setten lyckades jag knåpa ihop på vår höstsyträff som vi hade i början av september. Eftersom jag hade båda bebbarna med mig så är jag ändå rätt nöjd med vad jag hann med.
Bebbarna kryper reser sig upp och klättrar på allt så det gäller att passa konstant. Tiden bara rinner iväg, bara tre månader kvar sen är det tänkt att jag ska börja jobba igen.



Mönster: Byxor, grunden kommer från NyfiQen men dom är förlängda en del. Mönstret var i strl 62/68 men ska nu motsvara strl 74. Bodymönstret kommer från Älsklingsfrö.





Som vanligt när jag syr i samma strl till småttingarna så blir det alldeles för stort för lillasyster medan det sitter toppen på lillebror. Måste lära mig att gå ner en storlek till lillasyster. Visst växer hon i det men det är inte kul att alltid ha för stort heller.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, de där sötnoserna!!! Du är ju annars coolaste morsan som drar med dig två aktiva bebbar på syträff och ändå lyckas sy heeeeela natten! ;-)

Maria sa...

Tur du har hjälp med disken. :-)

KlaramedK sa...

oj vilken vilde i diskmaskinewn!! Precis samma sak här lillasyrran är smal som en sticka å en storlek mindre minst än knubbestorebror...men sy hinner jag inte!!

så himla tokigt att du oxå har 3 killar å enliten tjej!! :=)