måndag 17 oktober 2011

Älskade ugglor!

























Om det inte vore för rubriken i förra inlägget så hade det blivit samma rubrik här. Nu har jag lagt upp inlägget, tagit bort det igen då jag upptäckte att dom jag la in bild på först visst var bloggade om redan och sedan gjort om igen :-D.




När jag såg Kokalals senaste ugglebody kom jag på att jag inte bloggat om några ugglebodysar som jag sydde i våras. Dom syddes i fuskomlottmodell och har varit urvuxna sedan länge men dom tål att visas upp ändå (även om dom inte syns så mycket på bilden).Utgick från Blomma åker vagns mönster men gjorde om den till fuskomlott istället. Småttingarna har växt på sig en hel del kan jag konstatera när jag ser bilden. Dom är både större och rörligare, på gott och ont ;-)
Dregglisen som dottern har på bilden fick hon (eller om det snarare var sonen) av Gekko i present när hon var nyfödd.


Matchande byxor till fick dom också men dom är tyvärr också urvuxna sedan länge, funderar nu på att sy nya i större storlek.



Tyg: Interlock från Jofotex

Inga kommentarer: