söndag 26 juni 2011

Nu är sommaren här!



Nu har värmen kommit och bebbarna behövde lite svalare kläder. Jag älskar bodysuits så självklart skulle dom få ett par och den kortärmade och kortbenta varianten är den bästa :-) Jag har utgått från ett Katvigplagg och gjort några små ändringar. Testade snabba sprundet som så många andra bloggare för tillfället ;-) Behöver nog träna lite till men hyfsat nöjd ändå. Tyget med flygplan tror jag är ett traderaköp för längesedan och det blommiga kommer från Pyssel på torp. Bjuder på en livebild på en filt ute i skuggan :-) Såhär i efterhand hade jag kunnat gjort dom ngt smalare och kortare, framförallt hennes. Jag tycker att dom är rätt jämnstora men när jag sytt exakt samma storlek och efter samma mönster stod det klart att det skiljer en hel del på dom. På pojken sitter dressen riktigt bra men på henne ser den alldelles för stor ut.

Nu är jag taggad att göra justeringarna och sy några fler...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina! Men du får uppdatera infon om dig på bloggen. Det står att du har två busungar. :-)

MemLin sa...

Done ;-)