torsdag 30 juni 2011

Klöver en masse!



Jag har hela tiden sett fram emot att kunna sy fina sommardressar till bebbarna men det dröjde ju lite innan det blev av men nu har dom hela 2st var, får se om jag hinner med nån till åt dom. Testade en annan variant den här gången, utgick då från Ottobres bodymönster med kuvertringning men la till ben. Den blev aningen för tight över rumpa och ben så nr 2 ställde jag ut lite och kortade även av grenmåttet på. I det stora hela blev jag nöjd redan med nr 1 men bättre kan det alltid bli. Bortsett från knappandet som strulat så flöt allt på bra och nr 2 knåpade jag ihop på en kväll. Det är inte ofta dom är klädda likadant så det var rätt kul att se.

5 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Så glada de ser ut, småbebbarna!! =) Superfina dressar, var kommer det söta klövret ifrån?

MemLin sa...

Tackar! Ja ute är dom nöjda för det mesta, inne börjar det dock bli för tråkigt tycker dom ;-)Klövrarna kommer från Mjuka tyger/Kameleont design.

Aleisa Ribalta sa...

àh, 70-tals som bást! álskar! och john blund i syttdinorna!!!!!!!!!

KlaramedK sa...

vilka glada små bebbar!! Kul!! måste även fråga om de är enäggs, såå lika!!

Förstår inte hur du hinner sy? jag kommer till att sätta på maskinerna och DÅ är det någon som vaknar/vill något!!

lägger till din fina blogg i min favvolista...inte ofta man stöter på multimammor med twins!

KlaramedK sa...

...jag är ju lite amningsdement, var ett tag sedan jag kikade in, och nu kommer jag ju ihåg att du har 3 killar och en tjej!! (samma här!!)


Superfin vagn förresten!! :=)