lördag 20 november 2010

Mer åkpåsar!


Jag har länge väntat på att Jny´design ska få in bruna velourmoln och tanken har hela tiden varit att sy två overaller av tyget. På syfestivalen hade Jenny med sig en rulle så jag köpte två meter. Väl hemma var orken som vanligt borta och efter lite funderande blev det två fodrade åkpåsar till babyskydden istället och ha dom andra tidigare filtarna i liftarna. Sagt och gjort så blev det. Huruvida det gick snabbare och var lättare att sy än overaller går att diskutera men nu är dom åtminstonet klara. Dom är sydda i ett lager velour, ett lager fleece samt ett väldigt tunnt lager vadd mellan. Dom blev lite stora och jag är inte helt nöjd med dom men även om jag nu vet hur jag skulle gjort istället så får det nu vara som det är. Jag hade gärna haft lite mer färg och brytit av med men sambon hade önskemål om att dom skulle vara neutrala så det fick bli vit fleece till båda. Jag får se till att klä bebbarna i starka färger på mössa mm istället som kompensation.


Mönster: Samma som tidigare med inspiration och guidning från Gekko.


Material: Velour från Jny`design. Fleece från Stoff & Stil samt vadd delad på mitten även den från Stoff & Stil.

8 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Vilka fina! Och vad mysigt med tvillingar!

Bustråden sa...

jättefina!

JuMel sa...

Helt underbar! Lycka till med bebisarna när det blir dags!

GOBLIgobli sa...

Men GUUUUD så fina!! Den där molnvelouren har en speciell lyster. Och stort lycka till, nu är det nära! :-)

Doris_Assar sa...

Superfina!!! Och STORT lycka till med bebisarna, snart dags!!! :-)

MemLin sa...

Tackar så mycket och jag suger åt mig av lyckönskningarna :-)

Gobli: Ja lystern är helt underbar oh den är ju så tät *kär* :-)

ella sa...

Jag blir lika förundrad och imponerad varje gång jag går in här och tittar. Hjälp va duktig du är! Finaste åkpåsarna. Dina bebisar kommer att vara finast klädda i stan. Tycker att du borde flytta hem till mig ett slag och sy lite :P

MemLin sa...

Ella: Tack! Får jag bara barnvakt så visst ;-)