tisdag 9 november 2010

Filtar till bebbarna!


Har så mycket saker jag skulle vilja sy till bebbarna men orken räcker inte riktigt till för tillfället. Efter lite gnällande och surande tyckte sambon att jag skulle försöka lägga planerna på hyllan ett tag och sy lite enklare saker istället tex två filtar. Just då blev jag nog bara ännu mer sur och höll inte riktigt med men men två filtar blev det i alla fall och jag är jättenöjd med dom. För att vara första försöket med trikåfiltar så blev dom riktigt bra. Kantade med tunn ribb. Kunde för tillfället (förhoppningsvis pga gravidhjärnsläpp) inte klura ut hur man rundklippte ribben i rätt bredd så det blev till att skarva istället.


Idag är det 34 fullgågna veckor så idag tog jag och packade ner filtar och lite kläder i skötväskan utifall att :-)

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Det närmar sig.....

Vad skoj det måsta vara med tvillingmatchning, på det viset slipper man ju i många fall att välja ;-)

Ha det gott!

GOBLIgobli sa...

Gud så fina! Jag som filttokig älskar att se olika kombos och de här är riktigt läckra!

Anonym sa...

Jättefina filar. De kommer att få det så varmt och gosigt när de kommer.