lördag 9 oktober 2010

Åkpåsar till babyskydden!




Redan när minstingen var liten ville jag ha en åkpåse till babyskyddet men det blev aldrig av att jag köpte någon. Den här gången hade jag bestämmt mig för att sy egna. Vi har inte kommit så långt att vi köpt babyskydd ännu så något att mäta på saknades också. Vet att gekko sytt superfina åkåsar tidigare och med lite guidning från henne fick jag ihop två stycken. Huruvida dom passar i babyskydd eller inte återstår att se men om inte annat så passar dom perfekt som extra inlägg i liftarna.

Jag satsar på att tömma lite av tyglagret här hemma så det fick bli av fleece som redan fanns i gömmorna. Lite samma men ändå olika :-)


Mönster: Efter beskrivning från Gekko!


Material: Fleece från två överkast/filtar inköpta på Ikea.

2 kommentarer:

Pyssel på Torp sa...

Jättefina! Och fint tyg.

Gekko sa...

Vad fina de blev! Kul att du hann! :-)