lördag 28 augusti 2010

Sylusten på väg tillbaka?


Den här helgen har jag varit riktigt produktiv, åtminstonet till mina egna barn. Marknaden har jag förträngt för tillfället. Hela två par byxor, 2 tröjor och en kasse är resultatet. Ryggen värker och foglossningen är rejäl men det var det värt :-) Känns som att jag fick tillbaka mycket av lusten den här helgen och vad härligt det känns när man blir nöjd med något och ungarna visar sin uppskattning för det man sytt.

Sydde först den turkosa stjärntröjan till äldste sonen och utgick från ottobre strl 110 men ärmarna som jag bara kortade av blev för tighta och tröjan såg på gränsen till för liten ut så den fick gå till lillebror. Istället för den turkosa syddes en ny grön till storebror.Den här gången breddades och förlängdes tröjan. Ärmarna ställdes ut en aning också. Resultatet blev riktigt bra och storebror ville inte ta av sig tröjan på kvällen.





Äldste sonen fick en tygkasse till sina extrakläder som hänger på hans krok i skolan, kändes lite roligare än en vanlig ica-kasse. Broderade hans namn på kassen också så går det inte att missa at det är hans.












1 kommentar:

Mimmi sa...

Vad bra att den första inte blev helt bra, då fick du ju en anledning att sy ytterligare en tröja. ;-)

Härligt att sylusten är tillbaka!