måndag 23 augusti 2010

Lite smått och gott!



Går fortfarande på halvfart men har ändå lyckats få lite sytt då och då. Har planerat att stå på en marknad tillsammans med Pyssel på torp nu i september och hade stora planer på vad jag skulle sy till dess. Nu var det bara att inse att det inte skulle bli verklighet med alla stora planer men jag har ju lite på lager och lite smått ska jag nog lyckas komplettera med. Förlitar mig på att Pyssel på torp har en hel del så att det inte kommer att se tomt ut vid vår plats ändå ;-)

Blev hemma med minstingen idag som är sjuk så då fick jag lite tid över till att ta bilder och skriva ett blogginlägg dessutom. Solen skiner för fullt idag och det är toppenväder så bilderna blev tagna ute på vår kattgård (därav den nyfikna publiken) i det allt för långa gräset :-)
Har sytt några haklappar, bla dom gröna som är på bilden överst. Har en till påbörjat med men kantbandet tog slut. Tycker att dom blev riktigt snygga om jag får vara ärlig och det svarta kantbandet passade superbra till.

När Jofotex tog fram sitt landskapstyg köpte jag även en liten bit av acrylatvarianten men sen har jag snålat med den. Nu fick det bli två haklappar.




Har sytt inte mindre än 9 par vantar sista månaden, 6 par i trolltyget (2 av varje färg) och 3 par i djungeltyget men då jag redan bloggat om ett av paren så får det räcka. Till vantarna blev det även 3 mössor. Storleken är tänkt att vara ca 0-6 månader. Gillar det här mönstret och färgerna så det kommer att bli två set för eget bruk också, måste bara bestämma vilka av färgerna.

Inga kommentarer: