måndag 5 juli 2010

Ett livstecken från lilla mig :-)


Eftersom jag fortfarande inte lyckats *läs orkat* ta bra bilder på några av sakerna jag tänkt blogga om så får det nu bli en halvkass gemensam bild. Några av plaggen som syns på bilden är redan bloggade om men bodysuiten och klänningen har inte varit med tidigare.
Bodysuit:
Gillar dom här bodysuitsen, speciellt sommarvarianten så det bidde en till. Tanken är att denn ska gå till en bekant som ska bli pappa för första gången nu i sommar (ja det är verkligen babyboom i bekanskapskretsen), Cp`n strulade lite så kantbandet fick fästas för hand på några ställen.
Mönster: Ottobree men med avkortade armar och ben.
Tyg: Jofotex
Klänningen:
Försökte få ihop en klänning som skulle motsvara strl 56. Utan mönster eller befintligt plagg här hemma utgick jag från olika mått som jag hittade här och var och gjorde ett mellanting. Efter att ha jämfört med en klänning i storlek 62 så ligger den npg närmare den i storlek men eftersom bebisar växer så gör det inte så mycket. Har ingen plan med klänningen utan ville bara sy en.
Mönster: Utgångspunkt från ett bodymönster men kommer inte ihåg varifrån.
Tyg: Jny design samt s&s


Inga kommentarer: