lördag 14 februari 2009

Väskpremiär!



Så då har man sytt en "riktig" väska för första gången! Har tidigare sytt kassar eller enklare väskor men aldrig en riktig väska. Fick en hel del hjälp och trodde nog aldrig att jag skulle bli klar men nu är den helt klar. Tack snälla Gobligobli för all hjälp och handledning. Känner mig riktigt nöjd för att vara första gången. Det var en hel del pyssel och en del trubbel då framförallt med trådtrassel och 2 böjda jeans 100 nålar och en jeans 90 nål. Till rem hade jag sån tur att jag redan hade en rem i samma tyg som väskan sedan jag klädde om en vagn i tyget. Hade då tänkt mig bärremmar på sidorna men latmasken gjorde att dom aldrig kom på. Passade perfekt nu. Väskan är redan packad inför måndagen, skönt att byta ut min vagnskasse som jobbväska till en riktig väska.

Kameran är på utgående så bilderna är inte dom bästa men lyckades med en hyfsad på framsidan och en halvkass på insidan, baksidan blev helkass men den är i manchester hela med en ficka i samma tyg.

7 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Skitsnygg rent ut sagt! :)
Har också planer på att sy en väska till mig själv, men längre än så har jag inte kommit ännu!

Doris_Assar sa...

Oh herregud vilken proffsig väska!!! Jättesnygg!!

Kånkarong sa...

Yay! Vad bra den blev.

Mimmi sa...

Åh, vad ni lockar mig med era snygga väskor. Underbart snygg blev den!!!!!

En heldag i systugan skall jag ha idag och kanske kan jag åtminstone påbörja tillklippning av en väska. Men först skall en tröja, en fleece-jacka och två gardiner sys. Inser att det är långt till väskan ;-)

Jag hojtar nog efter råd och tips framöver!

Anonym sa...

Den blev ju kanonsnygg!

GOBLIgobli sa...

Men titta!! Den blev ju kanooooon!! :-D Remmen kunde inte blivit bättre.

(Och tack förresten, hittade något på banken) ;-)

MemLin sa...

Tackar! Blev riktigt nöjd till slut. Nu har det dessutom hunnit gå tillräckligt lång tid för att jag ska ha börjat fundera ut hur jag ska sy nästa väska ;-)

Gobligobli, hoppas att det täckte allt!