lördag 14 februari 2009

Mössor och älskade flodhästar!


Har lyckats få ihop inte mindre än 4 mössor samt en dockmössa sista dagarna. Dockmössan kom dock till enbart för att jag klippte fel då jag skulle klippa ut ett tröjframstycke men la det mot fel kant (klockan var återigen för mycket). Den gröna flodhästmössan är sydd efter ett mönster som kommer från Älsklingsfrö, vet inte om det är hennes eget eller om det kommer någon annan stans ifrån. Sydde två stycken en i strl 50 och en i strl 52. Den lilla är förliten för min minsta och den stora är egentligen för stor men med knytband så funkar den.


Lejonmössan och gula flodismössan är efter mönster ihopknåpade nu på morgonen. Det är nog de första mönstrena som jag knåpat ihop alldeles själv :-) Jag vet det är bara mössmönster men ändå. Lejonmössan var den första och flodismössan är en förfinad variant.


Negativt: Att min 4-årige son har för taskig smak och inte ville ha någon av dom nya mössorna när han skulle iväg på Alla-hjärtansdag mys hos sin kompis idag.


Positivt: Att jag till slut fick fram ett mönster som jag är riktigt nöjd med!

3 kommentarer:

Husfrun på landet sa...

Vilka söta mössor :)
Såg din tunika i ett tidigare inlägg, supersnygg! Har du lust att dela med dig av ditt mönster? Jag har letat mönster men inte hittat "det rätta" än.

Thea sa...

Snygga! Ja, tänk att ungarna ha så taskig smak ibland! Att de inte fattar att flodismössor faktiskt är det coolaste som finns!

MemLin sa...

Pumla, jag ritade av en tunika jag hade hemma. Har ju mönster på den men bara i en strl (ganska smal M) men är det intressant ändå så hojta till.

Börjar tyvärr bli vanligare och vanligare med taskig smak hos åtminstonet det ena barnet *grrr*.